Wervingscampagne Robotprogrammeurs - AWL Techniek

AWL is wereldwijde partner voor geautomatiseerde verbindingsoplossingen. Met 700 medewerkers en vestigingen in Nederland, Tsjechië, China, Mexico en de Verenigde Staten ondersteunen zij hun klanten overal in de wereld. Hiermee garanderen ze de globale productiviteit van de klanten door middel van slimme en betrouwbare oplossingen op het gebied van high-end automatisering, robotisering en verbindingstechnologieën. De creatieve machineconcepten leveren belangrijke bijdragen aan de effectiviteit, betrouwbaarheid, ergonomie, machine-intelligentie en veiligheid.

AWL is een organisatie dat voorop loopt in techniek. Om voorop te blijven lopen is AWL vaak op zoek naar de beste technisch specialisten. AWL vroeg QOORE te helpen bij de werving van Robotprogrammeurs. Een extreem schaarse doelgroep waar AWL tot op heden onvoldoende vanaf wist om hen te kunnen overtuigen om bij AWL aan de slag te gaan. De opdracht voor QOORE bestond uit drie onderdelen: opleveren van een markt- en doelgroepenanalyse, het opbouwen van een talentpool van Robotprogrammeurs, landelijk en in de regio van Harderwijk en het opstarten en coördineren van een wervingscampagne naar aanleiding van de resultaten uit de onderzoeksfase.

Voor het werven van een schaarse doelgroep is informatie over deze specifieke doelgroep van grote waarde. QOORE werft op basis van arbeidsmarktdata en als recruitmentspecialist hebben wij inzicht in relevante informatie, zoals de verdeling man/vrouw, het aantal mensen in deze beroepsgroep, de pullfactoren voor deze beroepsgroep, de gemiddelde salarissen en nog veel meer. Deze informatie hebben wij vertaald naar AWL en gebruikt als basis voor de wervingscampagne.


Deel dit artikel:

   

Onze diensten